Ταχυμεταφορές: Σμίκρυνση του κλάδου
Η απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς που από την αρχή του έτους λειτουργεί σε καθεστώς πλήρους ανταγωνισμού την οδηγεί σε αναδιάταξη. Η απελευθέρωση σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση που πλήττει τα μεγέθη των ταχυμεταφορών δημιουργεί ένα νέο περιβάλλον στο οποίο για ένα σημαντικό αριθμό εταιρειών δεν υπάρχει θέση.
Ο κλάδος παρουσιάζει υπερβολική μεγέθυνση που δεν δικαιολογείται ενώ στις επικείμενες σημαντικές εξελίξεις που αναμένονται μέσα στη χρονιά που διανύουμε περιλαμβάνονται η πώληση των ΕΛ.ΤΑ. αλλά και η αναδιάρθρωση του κλάδου.
Στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται στην παροχή υπηρεσιών ταχυμεταφοράς σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕΤΤ περίπου 500 εταιρείες ταχυμεταφορών. Ωστόσο υπολογίσιμα μερίδια αγοράς διαθέτουν οι οκτώ μεγαλύτερες εξ αυτών που σύμφωνα με σχετική μελέτη της Hellastat η οποία αφορά στο 2011 μοιράστηκαν το 87% των εσόδων.
Η ίδια εικόνα και το 2012 που σύμφωνα με εκτιμήσεις των ίδιων των εταιρειών τα ΕΛ.ΤΑ. κλείνουν τη χρονιά με έσοδα 403 εκατ. ευρώ έναντι 4627 εκατ. ευρώ το 2011 η ACS με 71 εκατ. ευρώ έναντι 783 εκατ. ευρώ το 2011 η Γενική Ταχυδρομική με 49 εκατ. έναντι 509 εκατ. ευρώ το 2011 η Speedex με 272 εκατ. ευρώ έναντι 3009 εκατ. ευρώ το 2011 και οι ταχυμεταφορές ΕΛ.ΤΑ. με 23 εκατ. ευρώ έναντι 269 εκατ. ευρώ το 2011.
Ειδικότερα σύμφωνα με την έρευνα της Hellastat που αφορά το 2011 σημειώθηκε πτώση 128% σε όρους όγκου καθώς διακινήθηκαν συνολικά 591 εκατ. αντικείμενα και 88% σε όρους αξίας που διαμορφώθηκε στα 643 εκατ. ευρώ συνολικά για τις ταχυδρομικές μεταφορές.
Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ10/04/2013