e- εκδόσεις εισιτηρίων απο την ακτοπλοΐας

Από σήμερα και σε προαιρετική βάση τίθεται σε εφαρμογή το μέτρο

Από σήμερα Δευτέρα μπορούν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, εφόσον το επιθυμούν, να εφαρμόζουν και το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Το Προεδρικό Διάταγμα 12/2015 που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ στις 19 Ιανουαρίου προβλέπει και τη χρήση ηλεκτρονικού παράλληλα με τις υπόλοιπες μορφές εισιτηρίου στον κλάδο της ακτοπλοΐας.

Η χρήση μπορεί να αρχίσει από σήμερα καθώς το δεύτερο άρθρο του Π.Δ. αναφέρει ότι τίθεται σε ισχύ είκοσι ήμερες μετά τη δημοσίευση του Π.Δ. στο ΦΕΚ.

Ειδικότερα, το Π.Δ. προβλέπει στο άρθρο ένα ότι το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 7 του Π.Δ. 120/1997 (Α’ 110) αντικαθίσταται ως εξής: «3. Το ΗΣΚΘΕΕΑ ικανοποιεί τις ακόλουθες, τουλάχιστον, απαιτήσεις ως προς την έκδοση-εκτύπωση ή αποστολή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου παραστατικών θαλάσσιας μεταφοράς, συμπεριλαμβανομένης και της άυλης μορφής αυτών».

Επίσης στην παράγραφο 3 του άρθρου 7 του Π.Δ. 120/1997 (Α’ 110) προστίθενται περιπτώσεις ζ) και η) ως εξής: «ζ) Υποχρέωσης αναγνώρισης του εκτυπωμένου με ίδια μέσα παραστατικού θαλάσσιας μεταφοράς, το οποίο έχει εκδοθεί με κάθε νόμιμο τρόπο. η) Υποστήριξης συστήματος ανάγνωσης παραστατικών θαλάσσιας μεταφοράς με την επίδειξή τους μέσω φορητής ηλεκτρονικής συσκευής».

Δυσκολίες

Ουσιαστικά οι τροποποιήσεις που υπεισέρχονται στο Π.Δ. 120/1997 καθιστούν προαιρετική και όχι υποχρεωτική τη χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», θα υπάρξουν και ακτοπλοϊκές εταιρείες που σε πρώτη φάση τουλάχιστον δεν προτίθενται να το υλοποιήσουν, καθώς η χρήση του εμπεριέχει και μία σειρά δυσκολίες στον έλεγχο των επιβατών, κυρίως σε όσα πλοία προσεγγίζουν με το δρομολόγιό τους πολλά λιμάνια.

Επίσης, να σημειωθεί ότι ήδη η συντριπτική πλειονότητα των ακτοπλοϊκών εταιρειών χρησιμοποιεί το σύστημα των ηλεκτρονικών κρατήσεων και συνεπώς δεν απαιτούνται πολλές προσαρμογές για την πλήρη εφαρμογή του e-ticket.

Εκτύπωση

Πάντως, με την εφαρμογή της νέας ρύθμισης οι επιβάτες της ακτοπλοΐας θα μπορούν πλέον να προχωρούν σε ηλεκτρονική κράτηση των εισιτηρίων τους και να εκτυπώνουν οι ίδιοι τις κάρτες επιβίβασης (boarding-pass) μέσω των «έξυπνων» κινητών τους, χωρίς να απαιτούνται επιπρόσθετες γραφειοκρατικές διαδικασίες.

Βασικοί στόχοι της εφαρμογής του συστήματος είναι, σύμφωνα με το ΥΝΑ, η αναβάθμιση του επιπέδου ασφαλείας των επιβατών, οχημάτων και αγαθών που διακινούνται με πλοία, ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου που αφορά την έκδοση παραστατικών θαλάσσιας μεταφοράς, η αξιοποίηση των σχετικών στοιχείων που συλλέγονται και αφορούν την ανάπτυξη και εφαρμογή ενός σύγχρονου πληροφοριακού συστήματος που θα συμβάλει στην παροχή ποιοτικών θαλάσσιων ενδομεταφορών και δημιουργίας κατάλληλων λιμενικών υποδομών, καθώς και η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας στον τομέα της επιβατηγού ναυτιλίας με την απλούστευση των διαδικασιών έκδοσης και θεώρησης των προβλεπόμενων βεβαιώσεων.

Στα μικρά λιμάνια

Ακόμη εισάγεται η υπό προϋποθέσεις δυνατότητα έκδοσης παραστατικών θαλάσσιας μεταφοράς επί του πλοίου για αναχώρηση από συγκεκριμένο λιμάνι, για αντιμετώπιση των περιπτώσεων λιμανιών με μικρή επιβατική κίνηση όπου δεν υπάρχει ναυτικός πράκτορας.

Πέραν της αναμφισβήτητης άνεσης για το επιβατικό κοινό και της βελτίωσης των υπηρεσιών, με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου εξοικονομούνται δυνάμεις τόσο για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες όσο και για τις υπηρεσίες του υπουργείου.

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ

Μοιράσου αυτό το άρθρο