Εκδήλωση “The Taste of Greece comes to London” 22-26 Ιουνίου 2012.
Με την ευκαιρία της οργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Λονδίνο ο ΟΠΕ οι εταιρίες SOPEXA MediaCo Fss και ο Πολιτιστικός Οργανισμός «Δρόμοι της Ελιάς» προγραμματίζουν στη βρετανική πρωτεύουσα την υλοποίηση μιας εβδομάδας ποικίλων εκδηλώσεων προβολής της Ελλάδας της γενέτειρας των Αγώνων και του Ολυμπιακού ιδεώδους.
Αναλυτικότερα από τις 22 – 26 Ιουνίου 2012 το Southbank θα φιλοξενήσει το Taste of Greece μια μεγάλη Γιορτή της Ελιάς και της Ελλάδας στην οποία οι Βρετανοί – και όχι μόνο – πολίτες θα προσκληθούν για να απολαύσουν γεύσεις και εμπειρίες Ελλάδας και να γνωρίσουν νέες ανεξερεύνητες πτυχές της χώρας μας.
Η Ιδέα
Κατά μήκος του Τάμεση θα ‘στηθεί’ ένα παραδοσιακό φιλόξενο ελληνικό χωριό με 50 περίπου ελαιόδεντρα την κεντρική του πλατεία με καθημερινά δρώμενα για μικρούς και μεγάλους μια παραδοσιακή αγορά με λιχουδιές από όλες τις περιοχές της Ελλάδας ένα θέατρο με παραστάσεις παρουσιάσεις και επιδείξεις και ένας χώρος ‘Ελληνικών τουριστικών αποδράσεων’ με προβολές ελληνικών προορισμών ελληνικών ξενοδοχείων και ανταγωνιστικών προσφορών ταξιδιωτικών πακέτων.
Οι Δραστηριότητες
600.000 διερχόμενοι και επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία:
α) Να γνωρίσουν καλύτερα την Ελλάδα και να βιώσουν την ελληνική φιλοξενία
β) Να ταξιδέψουν εικονικά στους ελληνικούς προορισμούς και να ενημερωθούν για την πληθώρα των επιλογών που προσφέρουν συμμετέχοντας σε παρουσιάσεις από γνωστούς Βρετανούς Φίλους της Ελλάδας
γ) Να παρακολουθήσουν παρουσιάσεις ελληνικών συνταγών/ προϊόντων από κορυφαίους Έλληνες και Βρετανούς Chefs
δ) Να επισκεφθούν την ελληνική αγορά (the Greek Market) να δοκιμάσουν αλλά και να αγοράσουν προϊόντα της ελληνικής γης
ε) Να πραγματοποιήσουν οινογνωσίες αλλά και δοκιμές ελληνικής μπύρας
στ) Να διασκεδάσουν με τις μουσικές εκδηλώσεις Ελλήνων καλλιτεχνών
ζ) Να περιηγηθούν στην υπαίθρια έκθεση φωτογραφίας με φωτογραφίες ελληνικών προορισμών και ελληνικών προϊόντων
στ) Να παρακολουθήσουν προωθητικά βίντεο του Ε.Ο.Τ των ελληνικών Περιφερειών και των ελληνικών ξενοδοχείων
η) Να κάνουν κρατήσεις για τις διακοπές τους
θ) Να συμμετάσχουν σε εργαστήρι ζωγραφικής με θέμα την ελιά αλλά και σε καθημερινούς διαγωνισμούς με πολλά δώρα – έκπληξη
ι) ή απλώς… να χαλαρώσουν κάτω από τα ελληνικά ελαιόδεντρα!
Ο Στόχος
Στόχος των διοργανωτών είναι να ανατραπεί η αρνητική δημοσιότητα για τη χώρα και να υπενθυμίσουν σε όλους ότι η Ελλάδα αποτελεί τη γενέτειρα του δυτικού πολιτισμού των Αγώνων της Δημοκρατίας της υγιεινής μεσογειακής διατροφής αλλά και έναν τόπο ηλιόλουστο με μοναδικούς τουριστικούς προορισμούς που προσφέρουν αξέχαστες εμπειρίες στους επισκέπτες.
Δράσεις Β2Β (Business 2 Business)
Με κινητήριο γνώμονα τη μέγιστη αξιοποίηση της παρουσίας της Ελλάδας στη Μ. Βρετανία καθ’ όλη τη διάρκεια των εκδηλώσεων θα πραγματοποιηθούν επιχειρηματικές συναντήσεις (Β2Β) μεταξύ Βρετανών επιχειρηματιών και Ελλήνων τόσο για την προώθηση των ελληνικών τουριστικών προορισμών όσο και για την ενδυνάμωση των εξαγωγών αγροτικών προϊόντων.
Επιδιωκώμενα Οφέλη Προβολής
Είναι αναντίρρητο το γεγονός ότι οι στοχευμένες εκδηλώσεις προβολής οι οποίες είναι ανοικτές για το κοινό επιφέρουν σημαντικά οφέλη καθώς εξασφαλίζουν την παρουσίαση της Ελλάδας όχι μόνο στους άμεσους επισκέπτες και διερχομένους (αναμενόμενος αριθμός περαστικών για 5 μέρες: 600.000 περίπου) αλλά και σε εκατομμύρια αναγνώστες και τηλεθεατές που ενημερώνονται από τα Μ.Μ.Ε για την εκδήλωση.
Είναι γνωστό ότι ανάλογες δράσεις δίνουν το έναυσμα σε δημοσιογράφους να πραγματοποιήσουν σχετικά αφιερώματα είτε ενημερώνοντας απλώς το κοινό για τις ημερομηνίες και το περιεχόμενο των εκδηλώσεων είτε περικλείοντας περισσότερες πληροφορίες για το ελληνικό τουριστικό προϊόν και τα αγροτικά προϊόντα.
Οι διοργανωτές θα φροντίσουν να αποστείλουν 4 αναλυτικά δελτία τύπου (δύο πριν από την έναρξη ένα κατά τη διάρκεια και ένα μετά το πέρας των εκδηλώσεων συνοδευόμενο από προωθητικό βίντεο) και αξιοποιώντας τις εδραιωμένες σχέσεις με δημοσιογράφους του κλάδου να εξασφαλίσουν προβολή σε βρετανικά αλλά και διεθνή τηλεοπτικά δίκτυα (ΒΒC ITV BBC World Reuters CNBC Bloomberg MTV κ.α.) εθνικές και τοπικές βρετανικές εφημερίδες (Times Guardian Independent Mail Metro Evening Standard κ.α συμπεριλαμβανομένων των ιστοσελίδων τους) ραδιοφωνικούς σταθμούς (LBC Capital Heart FM κ.α.) αλλά και οn line ιστοσελίδες.
Eπιπρόσθετα το γραφείο Τύπου της Coin Street θα αναρτήσει πληροφορίες για την εκδήλωση στην κεντρική ιστοσελίδα του αλλά και θα αποστείλει σχετικά δελτία τύπου αλλά και newsletters στη mailing list που διατηρεί.
Επίσης η εκδήλωση θα διαφημιστεί για 2 εβδομάδες στην ευρύτερη περιοχή του SouthBank και του Waterloo Station με την ανάρτηση αφισών διαστάσεων 1 μ x 15μ. Τέλος θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρουμε ότι η εκδήλωση θα προωθηθεί με τη χρήση των social media και ειδικότερα του facebook και του twitter. Συγκεκριμένα από τα τέλη Μαϊου οι φίλοι της Ελλάδας θα προσκληθούν να επισκεφούν την σελίδα του Taste of Greece στο Facebook ή/ και στο Twitter και να συμμετάσχουν σε ένα διαγωνισμό με έπαθλα 5 εβδομαδιαία ταξίδια στην Ελλάδα αλλά και 100 αυθεντικά ελληνικά προϊόντα.
Οι συμμετέχοντες θα καλούνται να αναρτήσουν μια φωτογραφία της Ελλάδας και να εξηγήσουν με ένα σύντομο μήνυμα (έως 140 χαρακτήρων) γιατί θέλουν να επισκεφτούν την Ελλάδα. Με την έναρξη των εκδηλώσεων στις 22 Ιουνίου και για 5 ημέρες θα πραγματοποιούνται καθημερινές κληρώσεις μεταξύ των 5 συμμετεχόντων που θα έχουν τα περισσότερα LIKES στη φωτογραφία ή μήνυμά τους και θα απονέμονται τα δώρα στους τυχερούς νικητές.
Ο εν λόγω διαγωνισμός αναμένεται να συμβάλλει στη διάδοση του διαγωνισμού από στόμα σε στόμα (viral marketing) και κατά συνέπεια στη μεγαλύτερη προβολή των εκδηλώσεων αλλά και της Ελλάδας εφ?όσον εντέχνως καθημερινά θα προστίθενται από τους διοργανωτές ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τους ελληνικούς προορισμούς τα ελληνικά καταλύμματα αλλά και τα παραδοσιακά προϊόντα.
Οι Διοργανωτές
Πρόκειται σύμφωνα με τους διοργανωτές για ένα γεγονός με μεγάλη δυναμική το οποίο έχει ήδη λάβει επίσημα την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού
Ο Πολιτιστικός Οργανισμός «Δρόμοι της Ελιάς» διαθέτει μεγάλη εμπειρία σε αντίστοιχες διοργανώσεις δεδομένου ότι δραστηριοποιείται από το 1998 με σκοπό την προβολή του πολιτισμού των προϊόντων και των τόπων της ελιάς. Μέχρι σήμερα πολυάριθμα οδοιπορικά και πολιτιστικές εκδηλώσεις έχουν πραγματοποιηθεί με επιτυχία σε περισσότερες από 30 χώρες της Ευρώπης της Μεσογείου και της Ασίας σε συνεργασία με τους κατά τόπους φορείς. Για την επιτυχημένη τους δραστηριότητα και τη συμβολή τους στην ενίσχυση του διαπολιτισμικού διαλόγου και της βιώσιμης ανάπτυξης οι «Δρόμοι της Ελιάς» έχουν αναγνωριστεί επίσημα από την Unesco και από το Συμβούλιο της Ευρώπης και χαίρουν της αναγνώρισης δεκάδων φορέων παγκοσμίως όπως το Διεθνές Συμβούλιο Ελαιολάδου η Συνομοσπονδία Ελαιοπαραγωγών Πόλεων Μεσογείου
REDECOM κ.α. Την οργάνωση των εν λόγω εκδηλώσεων στο Λονδίνο έχουν αναλάβει οι εταιρείες SOPEXA και ΜediaCoFSS. H SOPEXA μετά από 50 χρόνια δυναμικής πορείας στο εθνικό marketing των γαλλικών τροφίμων ποτών και Lifestyle αξιοποιεί πλέον την εμπειρία και το παγκόσμιο δίκτυό της σε 43 ξένες αγορές για την προώθηση των ελληνικών προϊόντων.
Στόχος του Ομίλου SOPEXA είναι η ανάπτυξη των εξαγωγών και το άνοιγμα νέων αγορών για την Ελλάδα και τα ελληνικά προϊόντα σύμφωνα με το μοντέλο που δημιούργησε για τη γαλλική γαστρονομία ανεβάζοντας τη Γαλλία στις πρώτες θέσεις των εξαγωγικών χωρών διεθνώς και αναδεικνύοντάς την ως τον πρώτο γαστρονομικό τουριστικό προορισμό.
H MediaCosFSS ειδικεύεται στην οργάνωση εκδηλώσεων και προγραμμάτων εξωστρέφειας διαθέτει πολυετή πείρα στο TRAVEL PR & Marketing και συνεργάζεται στενά με τα βρετανικά Μ.Μ.Ε.