Ενημέρωση για τις χειμερινές εκπτώσεις.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου οι χειμερινές εκπτώσεις έτους 2010 αρχίζουν την Παρασκευή 15 Ιανουαρίου και θα λήξουν το Σάββατο 27 Φεβρουαρίου (καθότι η κανονική ημέρα λήξης των εκπτώσεων ήτοι η 28 Φεβρουαρίου συμπίπτει με Κυριακή αργία).
Επ’ ευκαιρία της διενέργειας των εκπτώσεων επισημαίνονται τα κάτωθι:
1. Η αναγραφή διπλής τιμής δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά εκτίθενται.
2. Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης. Εάν αναγραφεί ποσοστό πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «20% έκπτωση»).
3. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών προς τον πελάτη. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία οικονομικά ποσοτικά και ποιοτικά.
4. Εάν διαπιστωθεί παράβαση του νόμου ή παραπλάνηση των καταναλωτών οι ποινές και τα πρόστιμα είναι βαρύτατα. Όσοι παραβαίνουν τις διατάξεις του νόμου διώκονται ποινικά και τιμωρούνται με φυλάκιση ενώ επιπλέον τους επιβάλλεται πρόστιμο μέχρι ποσού ίσου με το 05% του ετησίου κύκλου εργασιών που πραγματοποιούν το οποίο σε περίπτωση υποτροπής μπορεί να αυξάνεται μέχρι το 3% του ετησίου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης. Το πρόστιμο επιβάλλεται με απόφαση του οικείου Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας.
Αν οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση επιβάλλεται με απόφαση του οικείου Νομάρχη διοικητικό πρόστιμο χιλίων (1.000) μέχρι εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης.
5. Επίσης μετά τις τροποποιήσεις του ν. 3769/2009 επιτρέπονται οι προσφορές και οι προωθητικές ενέργειες μέχρι την παραμονή της έναρξης των επίσημων εκπτώσεων.
Κατόπιν αυτών καλούνται τα μέλη να προστατεύσουν τον θεσμό των εκπτώσεων και να αναδείξουν για μία ακόμη φορά τον παραδοσιακό σεβασμό του εμπορίου προς τους καταναλωτές αφετέρου δε το καταναλωτικό κοινό να εμπιστευθεί τα οργανωμένα εμπορικά καταστήματα για τις αγορές του και όχι το κάθε μορφής παρεμπόριο το οποίο ούτε ποιότητα προσφέρει ούτε εγγυήσεις ούτε αποδείξεις.