Εσπρέσο με Ελληνικό DNA “Απολαμβάνουν” Ρωσία και Κίνα

Η είσοδος στη λιανική αγορά εντός του προσεχούς τριμήνου και η αύξηση έντασης των εξαγωγών στις ανατολικές χώρες αποτελούν τα δύο βασικά σημεία στρατηγικής της ελληνικής εταιρείας Draculi Coffee από το Αλιβέρι Ευβοίας που με 85 χρόνια παράδοσης στη παραγωγή καφέ καταφέρνει και κερδίζει τη διεθνή αγορά.
Μολονότι τα θεμέλια της επιχείρησης μπαίνουν το 1988 η ιστορία ξεκινά αρκετές δεκαετίες νωρίτερα φέροντας τη παράδοση το όραμα και τη τέχνη του καλού καφέ απ’ τη Σμύρνη οπότε και ο 18άχρονος τότε Ιάκωβος Δρακούλης με τον διωγμό των Ελλήνων της Μικράς Ασίας το 1922 εγκαθίσταται στο Αλιβέρι της Εύβοιας. Έχοντας θητεύσει σε ένα από τα μεγαλύτερα καφεκοπτεία της Σμύρνης ο Ιάκωβος Δρακούλης ανοίγει το 1925 το πρώτο του καφεκοπτείο ενώ αρκετά χρόνια αργότερα το 1952 αγοράζει και εγκαθιστά τα πρώτα ηλεκτροκίνητα ?ηχανή?ατα επεξεργασίας ελληνικού καφέ δηλαδή ένα καβουρντιστήρι και έναν ?ύλο άλεσης. Την ίδια χρονιά ο γιος του Ντίνος απ την ηλικία των έξι ετών μαθαίνει κοντά στον πατέρα του τα μυστικά της τέχνης του καφέ αναλαμβάνοντας το 1970 τα ηνία της επιχείρησης.
Δεκαοκτώ χρόνια αργότερα η Draculi Coffee δημιουργεί την πρώτη σύγχρονη μονάδα επεξεργασίας καφέ (εσπρέσο φίλτρου και ελληνικού) στο Αλιβέρι «χτίζοντας» σταδιακά το ιδιόκτητο δίκτυο διανομής στο οποίο κατευθύνει τα εκλεκτά προϊόντα σε σημεία χονδρικής πώλησης και σε επώνυμα στέκια του καλού καφέ της πρωτεύουσας όπως το InterContinental ο Αστέρας Βουλιαγ?ένης το Ledra Marriott το Hilton η Μεγάλη Βρετανία κ.τλ. Το 2004 καθετοποιείται η παραγωγή με την υλοποίηση της υψηλών προδιαγραφών μονάδας επεξεργασίας καφέ στην Ελλάδα και μίας εκ των πλέον σύγχρονων μονάδων συνολικά στην Ευρώπη επενδύοντας συνολικά πάνω από 3 εκατ. ευρώ.
Τη δεκαετία του ’80 το σύνολο των τότε καφεκοπτών ασχολούνταν κατά αποκλειστικότητα με τον ελληνικό καφέ χωρίς καμμία αξιόλογη προσπάθεια εξέλιξης.
Ο εσπρέσο αποδείχτηκε ιδανική πρόκληση για να αποκτήσει η δουλειά της οικογενείας μεγαλύτερο επιχειρηματικό ενδιαφέρον δημιουργώντας έναν εσπρέσο με ελληνικό DNA. Ο εσπρέσο κυκλοφορεί στην αγορά με την επωνυμία Tusso το οποίο αποτελεί premium σειρά προϊόντων και απευθύνεται μαζί με την βραβευμένη με τρία αστέρια σοκολάτα Tusso στα καλά καφέ και ξενοδοχεία της Ελλάδας και σε επιλεγμένες αγορές του εξωτερικού. Πέραν όμως από το χώρο των ξενοδοχείων και μαζικής εστίασης η Draculi Coffee εισήγαγε και την οικονομική σειρά So!Espresso.
Ανάπτυξη εξαγωγών
«Μετά τη Γερμανία όπου έχουμε παρουσία στόχος μας είναι η περαιτέρω επέκταση στις αγορές της Ρωσίας και της Κίνας έχοντας ξεκινήσει ήδη το τελευταίο τρίμηνο σχετικές συνεργασίες» όπως επισημαίνει στην «ΗτΣ» ο Ιάκωβος Δρακούλης Managing Director της οικογενειακής επιχείρησης υπογραμμίζοντας: «Είναι σημαντικό για εμάς το ότι έχουμε καταφέρει αυτή την εξαγωγική δραστηριότητα δεδομένου ότι το προϊόν δεν είναι παραδοσικά ελληνικό καθώς οι Ιταλοί φημίζονται για τον καφέ. Μεγάλη μερίδα των Ελλήνων πλέον στρέφονται σε εγχώρια προϊόντα ακόμα κι όταν δεν είναι παραδοσιακά ελληνικά. Εμείς μπορούμε να επεξεργαζόμαστε εσπρέσο το ίδιο καλά ή εξίσου καλύτερα από κάποιους Ιταλούς». Η πρώτη ύλη καφέ προμηθεύετε από τις καλύτερες φυτείες της παγκόσ?ιας παραγωγής δοκιμάζοντας συνεχώς νέες ποικιλίες και τρόπους επεξεργασίας. Μόλις παραλαμβάνεται η πρώτη ύλη πραγματοποιούνται πολλαπλοί έλεγχοι προκειμένου να επιβεβαιωθούν και οργανοληπτικά οι προδιαγραφές του. Ο καφές περνά από ένα σύγχρονο σύστη?α προκαθαρισμού και ταξινο?είται σε ένα κυλινδρικό σιλό με 20 διαμερίσματα.
Εκεί ψηφιακά θα δημιουργηθεί το χαρμάνι από τις διάφορες ποικιλίες και στη συνέχεια ακολουθεί η πιο απαιτητική διαδικασία από όλες το ψήσιμο του καφέ.
Αφού ψηθεί ο καφές μεταφέρεται και μέχρι να καταλήξει στη συσκευασία του βρίσκεται συνεχώς σε περιβάλλον τροποποιημένης ατμόσφαιρας.
Είσοδο στη λιανική
Η τρίτη γενιά που έχει αναλάβει σήμερα τα ηνία της επιχείρησης στοχεύει να επεκτείνει περαιτέρω το δίκτυο πώλησης προγραμματίζοντας στο εγγύς διάστημα να τοποθετηθεί στην αγορά λιανικής μέσω επιλεγμένων καταστημάτων.
Όπως επισημαίνει στην «ΗτΣ» ο Ιάκωβος Δρακούλης τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα κυκλοφορήσει για πρώτη φορά η σειρά Tusso Espresso και Καφές Φίλτρου στη λιανική αγορά υπογραμμίζοντας χαρακτηριστικά πως «στρατηγικής σημασίας για εμάς είναι η εγκατάσταση σε καταστήματα λιανικής και ειδικότερα σε delicatessen και επιλεγμένα σημεία πώλησης. Πιστεύου?ε πως οι καταναλωτές θα αγκαλιάσουν το προϊόν καθώς είναι υψηλής ποιότητας και το μόνο ελληνικό σε αυτή την κατηγορία».
Μερικά από τα δημοφιλέστερα χαρ?άνια της Draculi Coffee υπάρχουν από το 1988. Η έρευνα και η ανάπτυξη νέων χαρμανιών εστιάζονται αποκλειστικά σε νέα προϊόντα απ όπου δημιουργούνται από ένα έως δύο νέα προϊόντα κάθε χρόνο. Μάλιστα στο ενεργητικό της καταγράφει αρκετές διακρίσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό για την ποιότητα και τον σχεδιασμό της σειράς Tusso με το ρόφη?α σοκολάτας να έχει βραβευθεί στο Βέλγιο από τον ανεξάρτητο οργανισμό iTQi με την ανώτατη διάκριση τρία αστέρια.
•Εμπνευστής της επιχείρησης είναι ο Ιάκωβος Δρακούλης ανοίγοντας το πρώτο του καφεκοπτείο το 1925.
•Το 1952 αγοράζει και εγκαθιστά τα πρώτα ηλεκτροκί-νητα μηχανήματα επεξεργασίας ελληνικού καφέ.
•Το 1988 η Draculi Coffee δημιουργεί την πρώτη σύγχρονη μονάδα επεξεργασίας καφέ στο Αλιβέρι.
•Το 2004 καθετοποιείται η παραγωγή με την υλοποίηση της υψηλών προδιαγραφών μονάδας επενδύοντας συνολικά 3 εκατ. ευρώ.

ΠΗΓΗ:ΗΜΕΡΗΣΙΑ20-20/07/2013

Μοιράσου αυτό το άρθρο