Κερδίζει έδαφος τo «made in Greece».

Ιδιαίτερο βάρος στην προβολή της «ελληνικότητάς» τους και της συμβολής τους στην εθνική οικονομία δίνουν το τελευταίο διάστημα οι εγχώριες εταιρείες προκειμένου να εκμεταλλευτούν τη στροφή των καταναλωτών σε προϊόντα που παράγονται εντός συνόρων. Με καμπάνιες και διαφημιστικά σποτ υπερτονίζουν τη μακροχρόνια παρουσία τους τους ισχυρούς δεσμούς με τους Έλληνες παραγωγούς αλλά και τις χιλιάδες θέσεις εργασίας που προσφέρουν σε μια δύσκολη περίοδο στοχεύουν να κερδίσουν την προτίμηση των νοικοκυριών και να διευρύνουν τα μερίδια τους στην αγορά.

Στο παιχνίδι έχουν μπει και οι θυγατρικές των πολυεθνικών που έχουν ισχυρή παρουσία και εργοστάσια στη χώρα καθώς δεν θέλουν να χάσουν έδαφος σε αυτή την άτυπη μάχη που βρίσκεται σε εξέλιξη και που πίσω της κρύβεται μια τεράστια αγορά με τζίρο εκατομμυρίων ευρώ η οποία διαρκώς μεγαλώνει. Πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι οι καταναλωτές δίνουν μεγάλη σημασία στη χώρα προέλευσης των προϊόντων που βάζουν στο καλάθι τους.

«Μπορεί να μην είναι ακόμη διατεθειμένοι να πληρώσουν κάτι περισσότερο για να αγοράζουν ένα ελληνικό προϊόν ωστόσο όταν το βρουν σε ανταγωνιστική τιμή τότε σε μεγάλο ποσοστό θα επιλέξουν αυτό» ανέφεραν πρόσφατα στελέχη γνωστής εταιρείας ερευνών παρουσιάζοντας αποτελέσματα μελέτης για την καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων προσθέτοντας πως η τάση αυτή προβλέπεται να πάρει μεγαλύτερες διαστάσεις.

Μήνυμα
Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν πως όσες εταιρείες καταφέρουν να περάσουν το μήνυμα πως επιλέγοντας τα προϊόντα τους στηρίζουν την εθνική οικονομία τότε αυτές θα αποκτήσουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των υπόλοιπων».

Ενδεικτικά ανάμεσα στις εταιρείες που έχουν ξεκινήσει τέτοιου είδους καμπάνιες είναι η «Μπάρμπα Στάθης» του ομίλου Vivartia οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ Βερόπουλος και Μασούτης ενώ από τις θυγατρικές πολυεθνικών είναι η ΑΒ Βασιλόπουλος του βελγικού λιανεμπορικού ομίλου τροφίμων Delhaize και η Αθηναϊκή Ζυθοποιία της ολλανδικής ζυθοποιίας Heineken.

Χαρακτηριστική είναι και η περίπτωση της Carrefrour Μαρινόπουλος η οποία μετά την ανάληψη του πλήρους ελέγχου από την οικογένεια Μαρινόπουλου και την αποχώρηση των Γάλλων προχώρησε σε μπαράζ διαφημίσεων σε έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο προβάλλοντας ότι είναι μια ελληνική εταιρεία με μακροχρόνια παρουσία στη χώρα μας ενώ ταυτόχρονα ανακοίνωσε ειδικό πρόγραμμα για την ανάδειξη των ελληνικών προϊόντων και των ντόπιων παραγωγών.

Την ίδια ώρα οι εταιρείες εντείνουν τις προωθητικές ενέργειες και τις προσφορές σε μια προσπάθεια να κρατήσουν ζωντανό το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού. Με τα εισοδήματα να ψαλιδίζονται διαρκώς και τους φόρους να αυξάνονται οι προσφορές και οι μειώσεις τιμών είναι μονόδρομος θεωρούν παράγοντες της αγοράς.

Οι ίδιοι προβλέπουν πως το νέο πακέτο μέτρων για περικοπές σε μισθούς και συντάξεις που αναμένεται να ψηφισθεί το επόμενο διάστημα θα χρειαστούν να επιστρατεύσουν μεγαλύτερες και πιο δυναμικές πρωτοβουλίες. Το ερώτημα βέβαια που εύλογα δημιουργείται είναι πόσες και για πόσο διάστημα θα αντέξουν να συνεχίσουν την επιθετική πολιτική τιμών σε αυτούς τους ρυθμούς αφού η πλειονότητά τους αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα λόγω της σημαντικής κάμψης της κατανάλωσης για πέμπτο συνεχόμενο χρόνο. Ήδη αρκετές έχουν «λυγίσει» από το βάρος των χρεών τους και την έλλειψη ρευστότητας μεταξύ των οποίων και άλλοτε εύρωστοι και οικονομικά υγιείς όμιλοι.

Πηγή: Ημερήσια του Γιώργου Μανέττα

Μοιράσου αυτό το άρθρο