Kρίση και Ανταγωνιστικότητα.
Κρίση και Ανταγωνιστικότητα
Άρθρο του κ.Παντελή Κούκου Α’ Αντιπροέδρου του ΕΒΕΕ.
Οι κρίσεις θα αποτελούν πάντα ένα όριο ένα τέλος σε μια κατάσταση και την αρχή μιας επόμενης μέρας. Με άλλα λόγια οι κρίσεις δημιουργούν δραματικές εκκαθαρίσεις και αναδιανομές ευνοούν αλλαγές και εναλλακτικούς τρόπους δράσης και πρωτοβουλιών με αποτέλεσμα τίποτα να μην είναι δεδομένο και προβλέψιμο.
Ένα είναι σίγουρο ότι για την ανάκαμψη απαιτείται εμπειρία γνώση κοινός νους και επιστροφή σε απλές και διαχρονικές σκέψεις και μεθόδους. Όποιος περιμένει όλα να γίνουν μόνο από το κράτος και μείνει στη λογική «τι κάνει π.χ. το Επιμελητήριο για μας» για να μην πούμε για άλλους φορείς έχασε. Το κράτος και οι φορείς θα κάνουν ότι μπορούν στο μέτρο του δυνατού και της κατάστασης που τα «κεκτημένα συμφέροντα» έχουν επιβάλλει. Δεν είναι εύκολες οι άμεσες αλλαγές.
Όποιοι κλάδοι και επιχειρηματίες κινηθούν γρήγορα και αποφασιστικά και κυρίως αναπτυξιακά θα κερδίσουν αποφασιστικό προβάδισμα στον τοπικό εθνικό ή παγκόσμιο ανταγωνισμό.
Όσον αφορά την συνδρομή του Κεντρικού Κράτους της Νομαρχίας και των Δήμων ξέρουμε να τους θέσουμε προ των ευθυνών τους αρκεί να λειτουργήσουμε στη βάση κοινών και καθαρών στόχων.
Πρέπει λοιπόν οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες να λειτουργήσουν πραγματικά ως το πρωτοπόρο τμήμα της κοινωνίας να διαμορφώσουν κοινές θέσεις και να υλοποιήσουν πράξεις και να αφήσουν την γκρίνια και τη μιζέρια για τους υπόλοιπους ή έστω για αργότερα όταν θα έχουν ηρεμήσει τα πράγματα.
Είναι σίγουρο π.χ. ότι η κατανάλωση θα μειωθεί και κυρίως θα λειτουργήσει ο ανταγωνισμός τιμής. Πως πρέπει να αντιδράσουμε;
Ας μιλήσουμε π.χ. για το Εμπόριο.
- Μήπως πρέπει οι έμποροι να συνεργαστούν στις αγορές τους και έτσι να αγοράσουν μεγαλύτερες ποσότητες σε χαμηλότερες τιμές τώρα μάλιστα που η παγκόσμια σκηνή ξεπουλάει;
- Μήπως πρέπει να τελειώνουμε με τα σύνδρομα του παραπονιάρη συντηρητικού κλπ εμπόρου; Καταλαβαίνουμε ότι π.χ. το Κέντρο της Χαλκίδας είναι μεγαλύτερο από δυο-τρία Mall μαζί; Ότι τα Κέντρα του Αλιβερίου της Καρύστου και της Ιστιαίας χτυπάνε στα ίσα οποιαδήποτε υπεραγορά;
- Μπορούμε να αναλάβουμε δράσεις και ενέργειες ώστε ο επισκέπτης και ο κάτοικος η νεολαία να καταλάβουν ότι ψωνίζουν σε καλές τιμές και διασκεδάζουν την βόλτα τους ότι τα στέκια τους είναι εκεί και περιμένουν χωρίς άσκοπες μετακινήσεις;
- Μπορούμε να σερβίρουμε ένα καφέ φτηνό και προσιτό στους πολλούς ένα δωρεάν parking μια στήριξη με κάποιο μικρό τέλος από τα ανταποδοτικά στο κάθε Δήμο για να λειτουργήσει φτηνή και συχνή συγκοινωνία;
- Μπορούμε να στηρίξουμε εκδηλώσεις ευρύτερης κλίμακας;
- Μπορούμε όλο αυτό να το διαχειριστούμε επικοινωνιακά και ιδιαίτερα προς την ΑΘΗΝΑ;
Αν αυτά και πολλά άλλα τα οργανώσουμε σωστά και κυρίως όχι μίζερα θα κρατηθεί η πελατεία μας θα αναστραφεί η κάθοδος προς ΑΘΗΝΑ και θα κερδίσουμε νέο κοινό ενώ παράλληλα θα επιβάλλουμε στις αρχές τα σωστά έργα για την πόλη και την ανάπτυξη της.
Όταν περάσει η κρίση θα είμαστε μπροστά. Αν όχι κάποιος άλλος θα το κάνει καλυτέρα από εμάς και εμείς θα διαχειριζόμαστε την γκρίνια μας και τις κακίες μας. Εμείς γιατί οι ποιο νέοι θα μας γυρίσουν την πλάτη.