Προγράμματα χρηματοδότησης

Πρόγραμμα στήριξης επενδύσεων για οινοποιητικές επιχειρήσεις

Προθεσμία έως τις 20 Φεβρουαρίου έχουν οινοποιητικές επιχειρήσεις ή οι οργανώσεις παραγωγών οίνου να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους για στήριξη μέσα από το πρόγραμμα που αφορά επενδύσεις σε επιχειρήσεις οινοπαραγωγής για την αμπελοοινική περίοδο 2017-2018. Για την υλοποίηση του προγράμματος θα διατεθούν συνολικά 4.563.000 ευρώ, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην απόφαση που δημοσιεύεται σε ΦΕΚ, το οποίο

υπεγράφη από τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, Βαγγέλη Αποστόλου. Στόχοι του προγράμματος είναι η αύξηση της ανταγωνιστικότητας μέσω της ποιοτικής αναβάθμισης των παραγόμενων προϊόντων σε συνδυασμό με τη βελτίωση της εμπορίας, η στήριξη μικρών και μεσαίων εκμεταλλεύσεων, ώστε αυτές να διατηρηθούν ή να καταστούν οικονομικά βιώσιμες, η αύξηση του μεριδίου στην αγορά των πιστοποιημένων οίνων (Π.Ο.Π, Π.Γ.Ε, ΠΟΙΚΙΛΙΑΚΩΝ, ονομασία κατά παράδοση) κατά 5% και ο αριθμός των επενδυτικών σχεδίων τα οποία θα χρηματοδοτηθούν να ανέρχονται στα 50 σχέδια ετησίως εκ των οποίων τουλάχιστον τα 20 σχέδια να αφορούν μικρές και μεσαίες εκμεταλλεύσεις. Δικαιούχοι σύμφωνα με την εν λόγω απόφαση είναι οι οινοποιητικές επιχειρήσεις ή οργανώσεις παραγωγών οίνου που παράγουν και διαθέτουν προϊόντα κρασιού στο εμπόριο. Επίσης, μπορούν να καταστούν δικαιούχοι και ενώσεις δυο ή περισσοτέρων παραγωγών οίνου ή διεπαγγελματικές οργανώσεις. Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να καταθέσουν εγγράφως και ψηφιακά στη Διεύθυνση Αξιοποίησης και Τεχνολογίας Τροφίμων του ΥΠΑΑΤ φάκελο στον οποίο περιλαμβάνεται η αίτηση μαζί με τα απαραίτητα δικαιολογητικά έως και την 20η Φεβρουαρίου. Συγχρόνως, πρέπει να αποστέλλουν αντίγραφο φακέλου (σε έγγραφη και σε ψηφιακή μορφή) και στη Δ.Α.Ο.Κ. στην περιοχή αρμοδιότητας της οποίας θα πραγματοποιηθούν οι δράσεις.

 

Έναρξη του Δεύτερου Κύκλου του προγράμματος επιχειρηματικότητας «ΟΠΑΠ Forward»

Αρχίζει επίσημα ο δεύτερος κύκλος του προγράμματος επιχειρηματικότητας «OPAP Forward», το οποίο σχεδιάστηκε στο πλαίσιο της Εταιρικής Υπευθυνότητας του ΟΠΑΠ και υλοποιείται σε συνεργασία με το ελληνικό σκέλος του διεθνούς μη-κερδοσκοπικού οργανισμού Endeavor, που στηρίζει τις πιο υποσχόμενες επιχειρήσεις ανά τον κόσμο. Το πρόγραμμα, που ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 2016, προσφέρει ολοκληρωμένη στρατηγική καθοδήγηση, πρόσβαση σε ένα σημαντικό επιχειρηματικό δίκτυο, σε διεθνείς αγορές καθώς και σε χρηματοδοτικά εργαλεία.

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο πρώτος κύκλος υλοποίησης του προγράμματος βοήθησε τις 20 συμμετέχουσες επιχειρήσεις να δημιουργήσουν 2.347 νέες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας και να αυξήσουν τον τζίρο τους κατά 20%. Με το ίδιο όραμα, ο ΟΠΑΠ συνεχίζει το πρόγραμμα «ΟΠΑΠ Forward» και προσκαλεί τις αναπτυσσόμενες μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που ενδιαφέρονται να εξελιχθούν και να δώσουν νέα πνοή στην ελληνική αγορά, να υποβάλουν την ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής τους. Η διαδικασία υποβολής αιτήσεων, που έχει ήδη ξεκινήσει από 26 Ιανουαρίου 2018 και θα ολοκληρωθεί στις 26 Φεβρουαρίου 2018, θα γίνεται ηλεκτρονικά στον ιστότοπο Εταιρικής Υπευθυνότητας του ΟΠΑΠ https://www.opapcsr.gr/program_description/ . Πληροφορίες – διευκρινίσεις: Endeavor Greece- Υπεύθυνος Συντονισμού προγράμματος Τηλ: 210 36 24 812 / E-mail: opapforward@endeavor.org

.

 

Νέο πρόγραμμα «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΚΑΤ’ ΟΙΚΟΝ ΙΙ»

Στα τέλη Φεβρουαρίου αναμένεται να ξεκινήσει η υποβολή αιτήσεων για το νέο πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον ΙΙ», σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Μέσω του πληροφοριακού συστήματος θα γίνεται η ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων και η παρακολούθηση της πορείας τους για ένταξη στις χρηματοδοτούμενες δράσεις. Η διαδικασία σύνδεσης των τραπεζών με το πληροφοριακό σύστημα θα ξεκινήσει σταδιακά από τις 15 Φεβρουαρίου και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του μήνα, οπότε θα αρχίσει η υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους

Οι αιτήσεις υπαγωγής θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά από τα τέλη του μήνα, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία σύνδεσης των τραπεζών με το πληροφοριακό σύστημα.

Όπως είναι ήδη γνωστό το πρόγραμμα παρέχει επιδοτήσεις έως 70 %, ανάλογα με το εισόδημα και την οικογενειακή κατάσταση, για την υλοποίηση επενδύσεων εξοικονόμησης ενέργειας ενώ για το υπόλοιπο ποσό υπάρχει η δυνατότητα (αλλά όχι η υποχρέωση) λήψης άτοκου τραπεζικού δανείου. Υπενθυμίζεται ότι τη Δευτέρα η Ένωση Ελληνικών Τραπεζών παρέδωσε το ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα, στο οποίο θα γίνεται η ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων και η παρακολούθηση της πορείας τους για ένταξη στις χρηματοδοτούμενες δράσεις.

Οι διαθέσιμοι πόροι από το ΕΣΠΑ 2014-2020 ανέρχονται σε περίπου 250 εκατ. ευρώ, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος, συμπεριλαμβανομένων των ιδιωτικών κεφαλαίων, αναμένεται να ανέλθει στα 500 εκατ. ευρώ. Τα βασικά χαρακτηριστικά του προγράμματος έχουν ως εξής:

– Στο νέο πρόγραμμα μπορούν να ενταχθούν μονοκατοικίες, πολυκατοικίες και μεμονωμένα διαμερίσματα, τα οποία διαθέτουν οικοδομική άδεια ή άλλο νομιμοποιητικό έγγραφο.

– Επιλέξιμη είναι μια κατοικία εφόσον χρησιμοποιείται ως κύρια, υφίσταται νόμιμα, δεν είναι αυθαίρετη και έχει καταταχθεί βάσει του Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης της Πρώτης Ενεργειακής Επιθεώρησης (Α’ ΠΕΑ) σε κατηγορία χαμηλότερη ή ίση της Δ.

– Ο προϋπολογισμός της κάθε αίτησης δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 25.000 ευρώ.

– Οι ενδιαφερόμενοι πολίτες θα μπορούν να συμπληρώνουν την αίτηση ένταξης τους στο πρόγραμμα, μέσω της ειδικής ιστοσελίδας και της ειδικής πλατφόρμας του προγράμματος, όπου και θα ελέγχουν αν τηρούν τα κριτήρια υπαγωγής. Οι αιτήσεις θα γίνονται μόνο ηλεκτρονικά και η ηλεκτρονική αίτηση, θα επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης.

– Μέσω της ηλεκτρονικής αίτησης, οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να επιλέγουν αν θα ζητήσουν χορήγηση δανείου ή όχι. Στη συνέχεια, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις συμμετοχής, θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν τον χρηματοπιστωτικό οργανισμό στον οποίο θα απευθυνθούν, χωρίς να χρειάζεται η φυσική τους παρουσία, ο οποίος θα εξετάζει την πιστοληπτική τους ικανότητα.

– Απαραίτητη προϋπόθεση για την ένταξη στο πρόγραμμα είναι η διενέργεια ενεργειακής επιθεώρησης από Ενεργειακό Επιθεωρητή, ο οποίος και θα εκδίδει το απαιτούμενο Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης. Στη συνέχεια, οι παρεμβάσεις θα επιλέγονται σύμφωνα με τα ευρήματα/αποτελέσματα της επιθεώρησης, με στόχο την επίτευξη της μέγιστης εξοικονόμησης ενέργειας και τη μέγιστη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των κατοικιών.

– Μετά την υλοποίηση των παρεμβάσεων, θα διεξάγεται δεύτερη ενεργειακή επιθεώρηση, ώστε να ελέγχεται κατά πόσο έχουν επιτευχθεί οι στόχοι που είχαν τεθεί, και κατά συνέπεια η αντίστοιχη επιχορήγηση.

– Το κόστος έκδοσης του ΠΕΑ θα καλύπτεται από το Πρόγραμμα εφόσον βέβαια η αίτηση έχει λάβει την απαιτούμενη έγκριση.

Οι επιλέξιμες για χρηματοδότηση παρεμβάσεις περιλαμβάνουν τις εξής κατηγορίες:

1.Αντικατάσταση Κουφωμάτων.

2.Τοποθέτηση συστημάτων σκίασης.

3.Τοποθέτηση θερμομόνωσης στο κτηριακό κέλυφος συμπεριλαμβανομένου του δώματος / στέγης και της πιλοτής.

4.Αναβάθμιση συστήματος θέρμανσης.

5.Αναβάθμιση συστήματος παροχής ζεστού νερού χρήσης.

Οι παραπάνω παρεμβάσεις θα πρέπει να ικανοποιούν τις ελάχιστες απαιτήσεις του ΚΕΝΑΚ (Κανονισμός Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων), να επιτυγχάνουν εξοικονόμηση πρωτογενούς ενέργειας μεγαλύτερη από το 40% της κατανάλωσης (kWh/m2) του κτηρίου αναφοράς για τις κατηγορίες 1 και 2 του πίνακα και μεγαλύτερη από το 70% για τις υπόλοιπες κατηγορίες.

Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να υποβάλλουν αιτήσεις έως ότου καλυφθούν τα προβλεπόμενα κεφάλαια του Προγράμματος ανά Περιφέρεια. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι η ηλεκτρονική πλατφόρμα υποβολής θα κλείνει αμέσως μόλις εξαντληθούν τα κεφάλαια. «Με αυτό τον τρόπο, θα αποφευχθεί το μεγάλο πρόβλημα που κληρονομήθηκε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, των εκκρεμών εγκεκριμένων αιτήσεων, οι οποίες δεν καλύφθηκαν, καθώς δεν είχαν εξασφαλιστεί τα απαιτούμενα κονδύλια», τονίζει το ΥΠΕΝ.

Για οποιαδήποτε βοήθεια πάνω στο νέο πρόγραμμα, οι πολίτες θα μπορούν να ενημερώνονται μέσω ειδικού Help Desk, τηλεφωνικού αριθμού που θα είναι σύντομα σε λειτουργία και από την ιστοσελίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας www.ypeka.gr

..

 

ΤΕΠΙΧ Ι-Επιχειρηματική Επανεκκίνηση (Ενδιάμεσο)

Ενεργοποιήθηκε η Δράση «Επιχειρηματική Επανεκκίνηση» του Ταμείου Επιχειρηματικότητας (ΤΕΠΙΧ) με στόχο την προώθηση της επιχειρηματικότητας, τη διευκόλυνση της πρόσβασης των επιχειρήσεων στη χρηματοδότηση και την

ενίσχυση των επενδύσεων μέσω της παροχής δανείων με εξαιρετικά ευνοϊκούς όρους, αφού το μισό κεφάλαιο κάθε δανείου είναι άτοκο, καθώς χρηματοδοτείται από το Ταμείο Επιχειρηματικότητας υπό τη διαχείριση του ΕΤΕΑΝ. Οι πόροι της Δράσης ανέρχονται σε 192 εκατ. ευρώ, οι οποίοι προέρχονται από τις έως σήμερα επιστροφές κεφαλαίου δανείων του Ταμείου Επιχειρηματικότητας Ι, ενώ θα μοχλευτούν με ισόποσους πόρους από τις συνεργαζόμενες Τράπεζες.Επιλέξιμες για να συμμετέχουν στη συγκεκριμένη δράση είναι οι υφιστάμενες και υπό ίδρυση πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις των επιλέξιμων οικονομικών κλάδων, που αναπτύσσουν βιώσιμη επιχειρηματική δράση στην ελληνική επικράτεια.

 

Ενίσχυση της Επιχειρηματικότητας με νέα Δάνεια Μειωμένου Επιτοκίου μέσω του Ταμείου Επιχειρηματικότητας του ΕΤΕΑΝ

Τη χορήγηση χαμηλότοκων δανείων για κεφάλαιο κίνησης και χρηματοδότηση επενδύσεων σε Ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις προβλέπει το πρόγραμμα «Επιχειρηματική Επανεκκίνηση». Το συνολικό ύψος των δανείων αυτών, που θα χρηματοδοτηθούν κατά 50% από το ΕΤΕΑΝ (192 εκ. ευρώ) μέσω του Ταμείου Επιχειρηματικότητας και 50% από τις συνεργαζόμενες τράπεζες (192 εκ. ευρώ) ανέρχεται σε 384 εκατ. ευρώ. Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις θα μπορούν να υποβάλλουν σχετικό αίτημα σε μία εκ των 10 συνεργαζόμενων τραπεζών από τις αρχές Φεβρουαρίου 2018 και μέχρι τη λήξη του προγράμματος (Ιούνιος 2018).

 

 

Επιχειρηματική πληροφόρηση

Νέες οδηγίες για τη διευθέτηση χρεών έως και 50.000 ευρώ προς ΑΑΔΕ και ΦΚΑ

Επιχειρήσεις, Ελεύθεροι επαγγελματίες, αλλά και οφειλέτες που αποκτούν έστω και μέρος του εισοδήματός τους από «μπλοκάκια» μπορούν να υπαχθούν στη ρύθμιση των 120 δόσεων για χρέη έως και 50.000 ευρώ. Στο πλαίσιο του Άρθρου 4 παρ.2 του Ν.4469/2017 “Εξωδικαστικός Μηχανισμός Ρύθμισης Οφειλών Επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις” και εφόσον παρέρχεται στις 3/8/2017 η τρίμηνη προθεσμία που ορίζει το Άρθρο 22 του ιδίου Νόμου, η Ειδική Γραμματεία παρέχει πρόσβαση στην ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα για την υποβολή αίτησης υπαγωγής των επιχειρήσεων στη διαδικασία εξωδικαστικής ρύθμισης οφειλών. Για να υποβάλετε αίτηση μέσω της ειδικής πλατφόρμας πατήστε εδώ. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε την ιστοσελίδα της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρησης Ιδιωτικού Χρέους (Ε.Γ.Δ.Ι.Χ.) www.keyd.gov.gr

 

Μέσω e-πλατφόρμας η σύσταση των εταιρειών του «ενός ευρώ» (ΙΚΕ)

Μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας θα γίνεται από τον Φεβρουάριο η ίδρυση των Ιδιωτικών Κεφαλαιουχικών Εταιρειών (ΙΚΕ), δηλαδή των εταιρειών που είναι γνωστές ως οι εταιρείες του ενός ευρώ. Μέσω της συγκεκριμένης πλατφόρμας, όπως είπε ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, κ. Δημήτρης Αυλωνίτης, στόχος είναι να ιδρύονται και όλες οι άλλες νομικές μορφές επιχειρήσεων, ενώ σημείωσε πως το σύστημα θα διασυνδεθεί και με το ΤΑΧΙS. Επίσης, όπως σημείωσε ο ίδιος, τον Φεβρουάριο θα γίνουν οι πρώτες τροποποιήσεις του νομοθετικού πλαισίου για τις ΕΠΕ και στη συνέχεια θα υπάρξουν τροποποιήσεις και για τις ΑΕ.

 

Πληρωμή φόρων μέσω TAXISnet για άμεση φορολογική ενημερότητα

Εντός του Φεβρουαρίου αναμένεται να ανοίξει στο taxisnet η δυνατότητα απευθείας πληρωμής φορολογικών οφειλών με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα, με αποτέλεσμα την άμεση έκδοση φορολογικής ενημερότητας μέσω taxisnet. Σύμφωνα με ότι ισχύει μέχρι σήμερα όλες οι φορολογικές οφειλές εξοφλούνται μέσω τραπεζών ενώ μόνο για ειδικές περιπτώσεις προβλέπεται η πληρωμή στο ταμείο της εφορίας. Οι φορολογούμενοι είτε πληρώνουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις στο τραπεζικό γκισέ (με την αντίστοιχη επιβάρυνση που φθάνει ακόμη και τα 2 ευρώ ανά πληρωμή) είτε πληρώνουν μέσω των δικτύων ιντερνετικής εξυπηρέτησης των τραπεζών. Και στις δυο περιπτώσεις η ενημέρωση του taxisnet για τις πληρωμές αργεί έως και δυο εργάσιμες ημέρες με αποτέλεσμα να δημιουργούνται διάφορα προβλήματα στις συναλλαγές των φορολογούμενων. Το πιο σημαντικό πρόβλημα είναι ότι παρά το γεγονός ότι ο φορολογούμενος έχει εξοφλήσει κανονικά τις φορολογικές του υποχρεώσεις, δεν μπορεί να λάβει άμεσα αποδεικτικό φορολογικής ενημερότητας. Σύμφωνα με πληροφορίες, για την πληρωμή των φόρων μέσω της εφαρμογής του taxisnet δεν θα μπορούν να γίνουν αποδεκτές οι πληρωμές με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες που

έχουν εκδοθεί από τράπεζες του εξωτερικού, αν και οι τεχνικές λεπτομέρειες του όλου συστήματος δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί. Για την ολοκλήρωση των συναλλαγών με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα δεν θα υπάρχει κάποια χρέωση για τον φορολογούμενο. Ωστόσο, δεν θα δίνεται η δυνατότητα πληρωμής σε άτοκες δόσεις. Η δυνατότητα αυτή θα συνεχίσει να δίνεται μέσω των προγραμμάτων άτοκων δόσεων που προσφέρουν οι τράπεζες τους κατόχους πιστωτικής κάρτας έκδοσής τους.

 

Διαθέσιμη στο TAXISnet η πάγια ρύθμιση οφειλών και για μη ληξιπρόθεσμες οφειλές

Άνοιξε η εφαρμογή με την οποία ρυθμίζονται σε δόσεις οι οφειλές φορολογουμένων πριν αυτές γίνουν ληξιπρόθεσμες. Η αίτηση υποβάλλεται ηλεκτρονικά και οι φορολογούμενοι μπορούν να ρυθμίζουν τις οφειλές τους μέσω taxisnet είτε είναι ληξιπρόθεσμες είτε όχι. Η ειδική εφαρμογή έχει ανεβεί στον ιστότοπο της ΑΑΔΕ (www.aade.gr) . H πάγια ρύθμιση, δίνει την δυνατότητα διακανονισμού σε 12 μηνιαίες δόσεις ή ακόμα και σε 24 δόσεις σε έκτακτες περιπτώσεις. Η αίτηση ένταξης υποβάλλεται ηλεκτρονικά και στη συνέχεια οι δόσεις πληρώνονται με την Ταυτότητα Οφειλής.

 

Καταγγελίες περί αποστολής πλαστών SWIFT στη Ρουμανία

Όπως μας ενημερώνει το Γραφείο της Ελληνικής Πρεσβείας στο Βουκουρέστι, σύμφωνα με καταγγελίες Ελλήνων εξαγωγέων νωπών φρούτων, αλλά και τροφίμων στη Ρουμανία, παρατηρείται φαινόμενο αποστολής πλαστών ‘SWIFT’, μέσω e-mail, ως αποδεικτικό πληρωμής εμπορικής συναλλαγής. Σε αρκετές περιπτώσεις, οι φερόμενες ως αγοράστριες ρουμανικές εταιρείες δεν υφίστανται ή παρουσιάζουν ασαφή στοιχεία. Ωστόσο, υπάρχουν περιπτώσεις όπου γίνεται χρήση στοιχείων υφιστάμενων εταιρειών από τρίτους. Ως εκ τούτου, συνιστάται, πριν την αποστολή του εμπορεύματος, κάθε Έλληνας εξαγωγέας να ελέγχει την κατάθεση του SWIFT στην ελληνική τράπεζα με την οποία 5 συνεργάζεται καθώς επίσης να αποφεύγει να αποστείλει προκαταβολικά προϊόντα για πρώτη φορά σε αγνώστους, οι οποίοι ομιλούν πολλές φορές την ελληνική, χωρίς να υπάρχει προηγούμενη ενέγγυος πίστωση και άνευ ελέγχου στην ελληνική τράπεζα, ότι το ποσό έχει ήδη κατατεθεί στον λογαριασμό της εξαγωγικής εταιρείας.

 

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η ΚΥΑ Καθαρισμού των όρων λειτουργίας του συστήματος καταγραφής των περιβαλλοντικών επιδόσεων των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Εφοδιαστική

Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 42/τ.Β’/17,01,2018 η ΚΥΑ Αριθμ. οικ. 1023/16,01,2018 των Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας, Υποδομών και Μεταφορών περί «Καθορισμού των όρων λειτουργίας του συστήματος καταγραφής των περιβαλλοντικών επιδόσεων των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Εφοδιαστική». Σύμφωνα με την απόφαση αυτή οι επιχειρήσεις που έχουν δραστηριότητες εφοδιαστικής (π.χ. εκτελούν μεταφορικό έργο) θα πρέπει να υπολογίζουν (και προαιρετικά να δηλώνουν σε ειδική βάση δεδομένων στο Υπουργείο Μεταφορών) τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που προκύπτουν από την οδική μεταφορά και τη διανομή εμπορευμάτων (αποτύπωμα άνθρακα/ carbon footprint).

 

Ενημέρωση για τον κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της οδηγίας 95/46/ΕΚ (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων – GDPR).

 

Ο κανονισμός 2016/679 (Νέος Ευρωπαϊκός Κανονισμός για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων – General Data Protection Regulation, GDPR ) πραγματεύεται την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και της ελεύθερης κυκλοφορίας τους. Ο κανονισμός εκδόθηκε στις 27/4/2016 και θα εφαρμοστεί άμεσα σε όλους τους οργανισμούς και επιχειρήσεις των κρατών μελών στις 25/5/2018. Ο κανονισμός αφορά όλες τις ιδιωτικές και δημόσιες επιχειρήσεις, καθώς και τις κρατικές αρχές που με οποιοδήποτε τρόπο επεξεργάζονται δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα πολιτών της ΕΕ ή νομίμως κατοικούντων στην ΕΕ. Ισχύει δε αυτόματα και δεν απαιτείται ενσωμάτωση στο εθνικό δίκαιο. Οι φορείς και οι επιχειρήσεις για την εν λόγω υποχρέωση τους θα πρέπει να ενημερωθούν σε πολύ σύντομο χρόνο. O νέος Ευρωπαϊκός Κανονισμός για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων, φέρνει από την 25/5/2018, μια σειρά αλλαγών, που στόχο έχουν να επιτύχουν την ελεύθερη και προστατευμένη ροή των προσωπικών δεδομένων, σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσα από τη δημιουργία κουλτούρας για τα προσωπικά δεδομένα, την οργάνωση και τυποποίηση των διαδικασιών και τη λήψη των κατάλληλων μέτρων. Ειδικότερα, ο με αριθμ. 679/2016 Ευρωπαϊκός Κανονισμός Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ψηφίστηκε το 2016. Ημερομηνία άμεσης και καθολικής εφαρμογής του για όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ, ορίστηκε η 25/05/2018, με στόχο, τη διασφάλιση ενός συνεκτικού επιπέδου προστασίας των φυσικών προσώπων, σε ολόκληρη την Ένωση και προς αποφυγή αποκλίσεων, που εμποδίζουν την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα , στην εσωτερική αγορά, κατοχυρώνοντας έτσι, την ασφάλεια δικαίου και τη διαφάνεια για τους οικονομικούς παράγοντες. Η εφαρμογή του Κανονισμού από τον Μάιο του 2018, σε ένα ιδιαίτερα διευρυμένο πλαίσιο, όπως αυτό καθορίζεται από τον Κανονισμό, και με υποχρεωτικό χαρακτήρα, ιδίως για τους φορείς του Δημοσίου, επιβάλλει να πραγματοποιηθούν συγκεκριμένες ενέργειες, προς επίτευξη της κανονιστικής συμμόρφωσης, της βελτίωσης και καλύτερης απόδοσης των διαδικασιών, αλλά και της προστασίας, από αστικές και διοικητικές κυρώσεις. Πληροφορίες στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, Γραφεία: Κηφισίας 1-3, Τ.Κ. 115 23, Αθήνα, Τηλεφωνικό Κέντρο: +30 210 6475600, Fax: +30 210 6475628, Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο: contact@dpa.gr , ηλεκτρονική ιστοσελίδα www.dpa.gr

.

 

Υποχρέωση Υποβολής Αποδεικτικού Φορολογικής Δήλωσης στο Γ.Ε.Μ.Η. από τις Μη Κεφαλαιουχικές Εταιρείες

Όλοι οι υπόχρεοι εγγραφής στο Γ.Ε.ΜΗ. που δεν είναι κεφαλαιουχικές εταιρίες, δηλαδή όλοι εκτός από Α.Ε., Ε.Π.Ε., Ι.Κ.Ε., και πιο συγκεκριμένα οι Ο.Ε. , Ε.Ε., Συν ΠΕ,. ΑΤΟΜΙΚΕΣ, ΑΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ, ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΕΣ κλπ, έχουν υποχρέωση καταχώρισης στο Γ.Ε.ΜΗ. του αποδεικτικού υποβολής φορολογικής τους δήλωσης, σύμφωνα με το άρθρο 5 της Υ.Α. 79760/31-12-2014 (ΦΕΚ Β’ 3623). Η καταχώριση πρέπει να γίνει εντός δύο μηνών από την υποβολή της φορολογικής δήλωσης, με ηλεκτρονικό τρόπο από την ιστοσελίδα https://services.businessportal.gr.

 

ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΑΔΕ ΩΣ 20.000 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΑΜΕΙΑΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ-«ΜΑΙΜΟΥ»
Πρόστιμα από 5.000 ως 20.000 ευρώ επιβάλλουν οι ελεγκτές της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων σε όσους εντοπίζουν να έχουν παραποιημένες ταμειακές μηχανές. Παράλληλα πρόστιμο ως 1.000 ευρώ προβλέπονται για γιατρούς, φροντιστήρια, ασφαλιστές οι οποίοι δεν κόβουν αποδείξεις παρά το γεγονός ότι υπάγονται σε καθεστώς ΦΠΑ. Για το θέμα, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων Εγκύκλιο – οδηγό εξέδωσε με τα πρόστιμα που επιβάλλουν οι φορολογικές αρχές σε παραβάσεις με βάση τις αλλαγές στη φορολογική νομοθεσία.

 

Μοιράσου αυτό το άρθρο