Σαρωτικοί φορολογικοί έλεγχει με στόχο την είσπραξη 2,45 δισ.

ΠΗΓΗ : Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ – ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΡΟΣ

«Τσουνάμι» φορολογικών ελέγχων, νέα κριτήρια ανάλυσης κινδύνου για επιχειρήσεις που μπορεί να παρουσιάσουν πρόβλημα βιωσιμότητας, στόχο είσπραξης 2,45 δισ. ευρώ από τα ληξιπρόθεσμα χρέη, ακόμη και 100.000 τηλεφωνικές επικοινωνίες με σκοπό τη συμμόρφωση των φορολογουμένων για να πληρώσουν τους φόρους τους, περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, το επιχειρησιακό πρόγραμμα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων για το 2015, που βάζει στο «μικροσκόπιο» τραπεζικές καταθέσεις, δάνεια και μετοχές.

Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι φέτος θα υπάρξει βεβαίωση εσόδων άνω του 1 δισ. ευρώ από πλήρεις φορολογικούς ελέγχους και επιπλέον 700 εκατ. ευρώ από μερικούς φορολογικούς ελέγχους, αφού σχεδιάζεται να πραγματοποιηθούν τουλάχιστον 2.000 έλεγχοι φορολογίας κεφαλαίου, τουλάχιστον 5.000 φορολογικοί έλεγχοι από την ΥΕΔΕΕ, καθώς και 400 πλήρεις έλεγχοι σε μεγάλες επιχειρήσεις και 500 μερικοί έλεγχοι σε μεγάλες επιχειρήσεις, αλλά ταυτόχρονα να ολοκληρωθεί και ο έλεγχος τουλάχιστον 200 υποθέσεων έρευνας φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου, από τις οποίες σαράντα αφορούν απάτες στον ΦΠΑ.

Το σχέδιο της ΓΓΔΕ

Από το στόχαστρο φυσικά του ελεγκτικού μηχανισμού δεν θα απουσιάζουν υποθέσεις με εμβάσματα off shore και γενικά φορολογούμενοι που βρίσκονται στη ζώνη υψηλού κινδύνου για διάπραξη φοροδιαφυγής, καθώς έχουν ήδη προγραμματιστεί 900 έλεγχοι φορολογουμένων μεγάλου πλούτου. Ειδικότερα, το νέο επιχειρησιακό σχέδιο προβλέπει, μεταξύ άλλων, τα εξής:

* Εισπράξεις προ επιστροφών φόρων από ΔΟΥ, ΚΕΜΕΕΠ, ΚΕΦΟΜΕΠ 34,3 δισ. ευρώ.

* Εισπράξεις προ επιστροφών φόρων από τελωνεία 12,4 δισ. ευρώ.

* Εισπράξεις έναντι του «παλαιού» ληξιπρόθεσμου χρέους φορολογικής διοίκησης 1,7 δισ. ευρώ (αύξηση 10% σε σχέση με το αποτέλεσμα του 2014).

* Εισπραξιμότητα έναντι του «αποτελεσματικού νέου» ληξιπρόθεσμου χρέους φορολογικής διοίκησης, σε ποσοστό τουλάχιστον 25%.

* Αύξηση της εισπραξιμότητας επί των συνολικών ληξιπρόθεσμων οφειλών της τελωνειακής διοίκησης κατά 5% σε σχέση με το επιτευχθέν αποτέλεσμα στις 31/12/2014.

* Εισπραξιμότητα επί των βεβαιούμενων προστίμων, πολλαπλών τελών, δασμών και φόρων από απλές τελωνειακές παραβάσεις και λαθρεμπόριο, σε ποσοστό άνω του 10%.

* Αύξηση των εισπράξεων από πωλήσεις οχημάτων και δικύκλων, τα οποία εκποιούνται, κατά 5% σε σχέση με το 2014.

* Αύξηση εσόδων από διαχείριση λοιπών ειδών (πλην οχημάτων & δικύκλων) κατά 5% σε σχέση με το 2014.

* Αύξηση των χαρακτηρισμένων ως ανεπίδεκτων είσπραξης ληξιπρόθεσμων οφειλών της φορολογικής διοίκησης κατά 15% σε σχέση με τον στόχο του 2014 (3,45 δισ. ευρώ).

* Βεβαίωση από πλήρεις φορολογικούς ελέγχους ποσού άνω του 1,04 δισ. ευρώ (εξαιρούνται οι υποθέσεις με χαμηλή ή μηδενική αναμενόμενη εισπραξιμότητα, π.χ. ανύπαρκτοι/πτωχοί/εξαφανισμένοι φορολογούμενοι και υποθέσεις με πλαστά και εικονικά στοιχεία) (Αύξηση κατά 50% έναντι του επιτευχθέντος αποτελέσματος την 31/12/2014).

* Αύξηση της βεβαίωσης από μερικούς φορολογικούς ελέγχους κατά 50% έναντι του επιτευχθέντος αποτελέσματος την 31/12/2014 (ήτοι βεβαίωση ποσού άνω των 700 εκατ.).

* Μείωση του ποσοστού των υποθέσεων ελέγχου για τις οποίες ασκείται ενδικοφανής προσφυγή κατά 25% σε σχέση με το έτος 2014.

* Εισπράξεις επί των βεβαιωθέντων τόσο από πλήρεις όσο και από μερικούς ελέγχους των ΔΟΥ ποσού άνω των 170 εκατ. ευρώ (εισπραξιμότητα τουλάχιστον 10%).

* Επαναξιολόγηση υφιστάμενων υποθέσεων ΔΟΥ με εντολές ελέγχου και υποβολή εισήγησης προτεραιοποίησης και αναμενόμενης απόδοσής τους στη Γεν. Δ/νση Φορολογικής Διοίκησης μέχρι 13/03/2015.

* Διενέργεια τουλάχιστον 2.000 ελέγχων φορολογίας κεφαλαίου.

* Διενέργεια ικανού αριθμού ελέγχων πρόληψης (μερικών επιτόπιων) από τις ΔΟΥ και την ΥΕΔΔΕ, προκειμένου να παταχθεί η φοροδιαφυγή, η λαθρεμπορία και το παρεμπόριο.

* Διενέργεια τουλάχιστον 15.000 ελέγχων πρόληψης από τις ΔΟΥ σε κλάδους ή επιχειρήσεις με υψηλή παραβατικότητα (πλήθος επιχειρήσεων με παράβαση ως προς το σύνολο των ελέγχων σε ποσοστό άνω του 25%).

* Διενέργεια τουλάχιστον 5.000 προληπτικών ελέγχων από την ΥΕΔΔΕ, με διαφορές προς καταλογισμό τουλάχιστον 1,5 εκατ. ευρώ (από τις αρμόδιες ΔΟΥ).

* Εκδοση Πράξεων Επιβολής Προστίμων (ΠΕΠ) το αργότερο εντός τριών μηνών από τη διαπίστωση των παραβάσεων κατά τη διενέργεια ελέγχων πρόληψης, με σκοπό την καταπολέμηση της φοροαποφυγής και της λαθρεμπορίας. Ειδικά για τις εκκρεμείς υποθέσεις με διαπιστωμένη παράβαση μέχρι 31/10/2014, η σύνταξη έκθεσης και η έκδοση ΠΕΠ να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι 13/03/2015.

* Ολοκλήρωση τουλάχιστον 200 υποθέσεων έρευνας φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου από την ΥΕΔΔΕ, από τις οποίες 40 αφορούν απάτες στον ΦΠΑ.

* Αύξηση κατά 400% των εντοπιζόμενων διαφυγόντων εσόδων από τη διενέργεια ερευνών της ΥΕΔΔΕ σε σχέση με το 2014.

* Διαπίστωση διαφορών προς καταλογισμό τουλάχιστον στο 80% των υποθέσεων φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου που ερευνά η ΥΕΔΔΕ.

* Βελτίωση κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου για στόχευση υποθέσεων ελέγχου και εξειδίκευση ανά κατηγορία ελεγχόμενων υποθέσεων, με σκοπό την αύξηση της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας σε όλα τα είδη φορολογικού ελέγχου. Γενική Δ/νση Φορολογικής Διοίκησης.

* Κατάρτιση ετήσιου σχεδίου δράσης φορολογικών ελέγχων (ανά είδος, τύπο ελέγχου και ελεγκτική υπηρεσία, συμπεριλαμβανομένων και των ειδικών επιχειρησιακών προγραμμάτων που αφορούν ελέγχους ηλεκτρονικού εμπορίου, εξωχώριων εταιρειών, υποθέσεων ενδοομιλικής τιμολόγησης και έμμεσων μεθόδων ελέγχου) μέχρι 30/01/2015.

* Προτεραιοποίηση εκκρεμών υποθέσεων ελέγχου, ελεγκτικών υπηρεσιών και έκδοση σχετικών οδηγιών προς αυτές, προς επίτευξη των στόχων τους. Ανάληψη ενεργειών και πρωτοβουλιών για την αποφυγή κινδύνου παραγραφής υποθέσεων. Δ/νση Ελέγχων.

* Ενεργοποίηση μίας (1) επιπλέον έμμεσης τεχνικής ελέγχου μέχρι 31/12/2015.

* Διενέργεια τουλάχιστον 400 πλήρων ελέγχων μεγάλων επιχειρήσεων.

* Διενέργεια τουλάχιστον 500 μερικών ελέγχων μεγάλων επιχειρήσεων.

* Αύξηση του συνολικού ποσού βεβαιωθέντων φόρων και προστίμων από πλήρεις ελέγχους του ΚΕΜΕΕΠ (εξαιρούνται οι υποθέσεις με χαμηλή ή μηδενική αναμενόμενη εισπραξιμότητα, π.χ. ανύπαρκτοι/ πτωχοί/ εξαφανισμένοι φορολογούμενοι και υποθέσεις με πλαστά και εικονικά στοιχεία) κατά 30% σε σχέση με το επιτευχθέν αποτέλεσμα την 31/12/2014 (ήτοι βεβαίωση ποσού άνω των 2,6 δισ. ευρώ).

* Αύξηση του συνολικού ποσού βεβαιωθέντων φόρων και προστίμων από μερικούς ελέγχους του ΚΕΜΕΕΠ κατά 30% σε σχέση με το επιτευχθέν αποτέλεσμα την 31/12/2014 (ήτοι βεβαίωση ποσού άνω των 325 εκατ. ευρώ).

* Από το συνολικό ποσό βεβαίωσης του ΚΕΜΕΕΠ, ποσό τουλάχιστον 30 εκατ. ευρώ να προέρχεται από ελέγχους τιμών ενδοομιλικών συναλλαγών με χρήση της βάσης δεδομένων AMADEUS.

* Αύξηση των εισπράξεων, τόσο από πλήρεις όσο και από μερικούς ελέγχους του ΚΕΜΕΕΠ, σε ποσοστό άνω του 20% επί του επιτευχθέντος αντίστοιχα αποτελέσματος την 31/12/2014 (ήτοι είσπραξη ποσού άνω των 370 εκατ. ευρώ).

* Διενέργεια τουλάχιστον 900 ελέγχων φορολογουμένων μεγάλου πλούτου (περιλαμβάνονται υποθέσεις φορολογουμένων με εμβάσματα, με μεγάλη ακίνητη περιουσία, off shore εταιρειών και λοιπών περιπτώσεων υψηλού κινδύνου φοροδιαφυγής).

* Αύξηση του συνολικού ποσού βεβαιωθέντων φόρων και προστίμων από ελέγχους του ΚΕΦΟΜΕΠ κατά 30% σε σχέση με το επιτευχθέν αποτέλεσμα την 31/12/2014 (ήτοι βεβαίωση ποσού άνω των 325 εκατ. ευρώ).

* Αύξηση των εισπράξεων από φορολογικούς ελέγχους του ΚΕΦΟΜΕΠ σε ποσοστό άνω του 20% επί του επιτευχθέντος αποτελέσματος την 31/12/2014 (ήτοι είσπραξη ποσού άνω των 77 εκατ. ευρώ).

* Επίτευξη ποσοστού συμμόρφωσης τουλάχιστον 40% επί των φορολογουμένων που εμφανίζουν για πρώτη φορά ληξιπρόθεσμες οφειλές, κατόπιν εφαρμογής κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου και επίτευξη ποσοστού είσπραξης τουλάχιστον 25% μετά από δράσεις της φορολογικής συμμόρφωσης κατά τον μήνα διαχείρισης των οφειλών.

* Επίτευξη υποβολής περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ σε ποσοστό τουλάχιστον 92% επί των υπόχρεων, για κάθε φορολογική περίοδο.

* Επίτευξη ποσοστού συμμόρφωσης 20% επί των μη υποβληθέντων εμπροθέσμως προσωρινών δηλώσεων ΦΕΝΠ, μετά από δράσεις της φορολογικής συμμόρφωσης.

* Δημιουργία κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου για νέες επιχειρήσεις που πιθανόν στο άμεσο μέλλον να παρουσιάσουν πρόβλημα βιωσιμότητας σε δύο φάσεις (η πρώτη μέχρι 30/09/2015 και η επόμενη μέχρι 31/12/2015).

* Προσδιορισμός κλαδικών δεικτών επιχειρήσεων σε σχέση με την οικονομική συμπεριφορά αυτών και χρήση τους στη στόχευση της φορολογικής διοίκησης, μέχρι 31/12/2015.

* Ανάλυση απαιτήσεων για διασταυρωτικές επαληθεύσεις επί περιουσιακών στοιχείων των φορολογουμένων σε δύο φάσεις (η πρώτη μέχρι 30/06/2015 και η επόμενη μέχρι 31/12/2015).

* Μείωση του ποσοστού των υποθέσεων που άγονται στα δικαστήρια μετά από τη ΔΕΔ κατά 10% σε σχέση με το 2014.

* Διενέργεια τουλάχιστον 100.000 τηλεφωνικών επικοινωνιών, από το τηλεφωνικό κέντρο της ΔΦΣ, με σκοπό τη συμμόρφωση των φορολογουμένων και την εκπλήρωση των φορολογικών τους υποχρεώσεων ως προς την υποβολή δηλώσεων (ΦΠΑ, ΦΜΥ, Φ.Ε. Φ.Π.-Ν.Π., κ.λπ.) και την καταβολή των οφειλών τους.

Κεντρικό μέλημα

Κεντρικό μέλημα του επιχειρησιακού σχεδίου (www.publicrevenue.gr) είναι η υλοποίηση δράσεων που θα στηρίξουν τις βασικές αρχές της διαφάνειας, της λογοδοσίας και της συνεχούς βελτίωσης των υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας, θα ενισχύσουν την εξωστρέφειά της, θα υποστηρίξουν την επιχειρηματικότητα και τις επενδύσεις και θα συμβάλουν στην ενίσχυση των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων, καθώς και στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών σε θέματα φορολογικού ενδιαφέροντος.

Θα πρέπει, φυσικά, να αναφερθεί ότι η ενεργός συνεργασία και συμβολή όλων των στελεχών της ΓΓΔΕ είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχή υλοποίηση του επιχειρησιακού σχεδίου.

Μοιράσου αυτό το άρθρο