Τουρισμός και βιώσιμη ανάπτυξη

Ο τουρισμός στο ξεκίνημα του 2015, αποτελεί ζητούμενο για τη χώρα, την Περιφέρεια της Στερεός και φυσικά την Εύβοια. Δημιουργεί άμεσο εισόδημα σε πολλούς τομείς, όπως ξενοδοχεία, εστιατόρια, μέσα μεταφοράς, κ.ά., έμμεσο εισόδημα σε πολλούς άλλους κλάδους, από τον κατασκευαστικό μέχρι τα αγροτικά προϊόντα και συνακόλουθα δημιουργεί πολλές θέσεις εργασίας.

ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΚΑΙ ΑΜΜΕΣΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ

Εστιάζουμε και προβάλλουμε ενιαία, στοιχεία του τουριστικού προϊόντος που είναι ήδη αρκετά γνωστά, για να προκαλέσουμε ενδιαφέρον, συνδέοντας αντίστοιχα κι άλλα στοιχεία του πλούτου της πατρίδας μας. Απαιτεί μεγάλη προσοχή το γεγονός, ότι από τη μία στη Στερεά υπάρχουν πολύ διαφορετικοί και ασύνδετοι Γεωγραφικά, πόλοι έλξης, όπως η Σκύρος και το Καρπενήσι, αλλά και προορισμοί που όμορφα συνδυάζονται, Όπως η Ερέτρια με τους Δελφούς.

Η Εύβοια, στον τουριστικό χάρτη, είναι αυτοδύναμη και πρέπει παράλληλα με κοινές δράσεις της Περιφέρειας, να αποτελεί διακριτό σήμα. Η φιλοσοφία αυτή πρέπει να υπάρχει και στο προωθητικό υλικό και οδηγούς που δημιουργούνται.

Θεωρούμε απαραίτητη την διοργάνωση μίας Ημερίδας, στο Μέγαρο της Περιφέρειας, στις αρχές Φεβρουάριου,
προκειμένου να αναληφθούν κοινές δράσεις της Περιφέρειας με τους ΟΤΑ, τον ΟΛΝΕ, το Επιμελητήριο, τους Επαγγελματικούς φορείς
και τους επαγγελματίες. Απαραίτητη είναι και η Λειτουργία σε επίπεδο Νομού, Επιτροπής Τουρισμού με τακτικές συνεδριάσεις.

Σε επίπεδο Τουριστικής Προβολής, πρέπει να πραγματοποιηθούν τουλάχιστον 2 δράσεις στην πρωτεύουσα, μέσα στην άνοιξη,
και να προγραμματιστεί η παρουσία μας για τα επόμενα χρόνια στις 3 βασικές Εκθέσεις της Ευρώπης (Βερολίνο, Μόσχα,
Λονδίνο). Για το 2015, εάν δεν υπάρχει ο χρόνος τις 2 εκθέσεις του Μαρτίου, τουλάχιστον να προγραμματιστεί το Λονδίνο,
1 παρουσία στη Γαλλική αγορά που τιμά ιδιαίτερα την Εύβοια και παρουσιάζει αυξητικές τάσεις και άλλες 1-2 παρουσίες στο εξωτερικό, το Φθινόπωρο. Στην διαδικασία αναζήτησης συνεργειών, προτείνουμε την άμεση επαφή με την Aegean και την προβολή μας στον διαδικτυακό
Τόπο της εταιρείας και το περιοδικό της.
Αντίστοιχη συνέργεια με την Aegean ή άλλη αεροπορική, αλλά και τους τοπικούς επαγγελματίες και φορείς, πρέπει να γίνει στην
υλοποίηση επισκέψεων οργανωτών ταξιδίων και δημοσιογράφων, σε συνεργασία πάντα με τα γραφεία EOT του εξωτερικού.

Για να προκαλέσουμε το ενδιαφέρον της Τουριστικής Αγοράς, θα μπορούσαμε να πραγματοποιήσουμε την Άνοιξη ένα Συνέδριο, με
θέμα, για παράδειγμα, τα Υδροπλάνα ή τις Εναλλακτικές μορφές Τουρισμού.

Σε επίπεδο Τουριστικών Υποδομών, άμεση προτεραιότητα είναι τα δίκτυα πεζοπορικών και ποδηλατικών διαδρομών, συνδυάζοντας
ενδεχόμενα πόρους από χρηματοδοτικά προγράμματα αλλά και τις δυνάμεις της τοπικής κοινωνίας. Βέβαια και η σηματοδότηση,
ιδιαίτερα στο επαρχιακό δίκτυο, επιεικώς ανεπαρκής.

Αντίστοιχη πρέπει να είναι και η προσπάθεια για την θεσμοθέτηση και ενδυνάμωση Αθλητικών και Πολιτιστικών Γεγονότων,
δημιουργώντας συνέργειες που δημιουργούν τουριστικό προϊόν έντονης εξωστρέφειας και μεγάλη τουριστική προβολή.

Μεγάλη προσπάθεια πρέπει να καταβληθεί, στην προσέλκυση τουριστών κατοίκων του δικού μας νομού και της Περιφέρειας. Αντίστοιχα μεγάλη προσπάθεια πρέπει να καταβληθεί για τις Σχολικές Εκδρομές. Στην περίπτωση της Εύβοιας, πραγματικά είναι
πολύ μικρό το ποσοστό των κατοίκων, πολύ μικρότερο των μαθητών, που επισκέπτονται τουριστικά, άλλα σημεία του νησιού.

Ένα τελευταίο και πολύ σημαντικό στην ανάδειξη τουριστικού προορισμού θέμα, είναι τα τοπικά προϊόντα και η γαστρονομία. Η πιστοποίηση, η συσκευασία, η κατοχύρωση ονόματος, η διάθεσή τους στην τοπική αγορά αλλά και η δυνατότητα εξαγωγών, οι παράλληλες εκδηλώσεις σε εκθέσεις του εξωτερικού, αποτελούν εργαλεία της Αειφόρου Ανάπτυξης μιας περιοχής.

Περιφερειακός Σύμβουλος Εύβοιας,
Οικονομικός Επόπτης Επιμελητηρίου Εύβοιας

Κούκουζας Ευάγγελος

Μοιράσου αυτό το άρθρο